Vērtējums

Par studijām

Augstākās izglītības iestāde

Latvijas Universitāte (LU)

Fakultāte

Fizikas un matemātikas fakultāte

Studiju programma

Fizika

Studiju periods

2013-2016

Atsauksme

- Kursi: Kursi izved cauri lielākajām fizikas nozarēm, kā arī ļauj apgūt nepieciešamo matemātiku, kas nepieciešama. Nodarbību plānojos kopumā labs, nebija "logu", vienmērīgi izdalīta slodze pa nedēļu. Pietrūka prakstisku, eksperimentālu kursu, bet ja ir interese par fiziku kā teorētisku zinātni, tad nodrošinājums ir ļoti labs.
- Mācībspēki: Fizikas kursus pasniedzošie mācībspēki pārsvarā bija ļoti atsaucīgi, kompitenti, ar gataviem materiāliem, gatavi atbildēt uz jautājumiem. Matemātikas kursos situācija bija drusku atšķirīga pēc pirmā kursa, mācībspēki pasniedz savus priekšmetu tā, kā uzskatīja par ērtāku sev, nevis saprotamāku un uztveramāku studentiem.
- Materiāli: Lielākajā daļa fizikas kursu materiālu nodrošinājums bija pietiekams, matemātiskas kursos pēc pirmā kursa materiāli nebija pieejami.
- Studiju nodrošinājums: Telpas kopumā ērtas lekcijām, interneta pārklājums pārsvarā visā fakultātē labs. Datori pieejami, ja tie ir nepieciešami.
- Ārpusstudiju aktivitātes: Ir pieejama sporta un trenažieru zāle, kā arī viss LU piedāvātais nodarbību un sportu klāsts. Koris, aktīva studentu dzīve.
- Prasmes: Piedāvātās prasmes un zināšanas pietiekami plašas, lai tālāk dzīvē noderētu gan lielākas, gan mazākas. Kopumā domāšanas veids pēc studijām ir liels ieguvums. Es drīzāk norādītu, ka samērā vispārīgas zināšanas, nevis specifiskas.
- Iespējas: Diezgan plašs Erasmus + apmaiņas institūciju nodrošinājums. 2. kursā 10 labākajiem studentiem iespēja doties uz Vāciju, kur notiek 5 dienu eksperimentāls kurss. Pie iespējām varētu pieminēt arī iespēju aktīvi iesaistīties fakultātes pārvaldes organizācijās, lai reālā laikā uzlabotu savu studiju kvalitāti, piemēram fakultātes dome, studiju programmas padome.
- Studiju vide: Studiju vide ir atkarīga ļoti no tā kāds kolektīvs nolasās katrā gadā, šis arī ietekmē attieksmi pret akadēmisko godīgumu, jo ir gadi, kad akadēmiskais godīgums ir joks, bet ir gadi, kad tas reāli strādā un tiek ievērots. Bet kursa biedrī pēc būtības ir interesanti un forši.
- Uzlabojumi: Matemātikas kursus, lai nav sajūta, ka kursu pašmācības ceļa ir mazāk traumatiski apgūt. Papildus eksperimentālie kursi, kā izvēles iespēja. Pacelt akadēmisko godīgumu augstākā līmenī.
- Sajūtas: Programmā stātos vēlreiz vispār nedomājot, par spīti sviedriem un asarām, kas atstātas studiju procesā.

 

Par autoru

(Seg)vārds

smiglz

Par autoru

Programmā iestājos, jo pēc vidusskolas beigām nebija konkrēta izpratne par tālākajiem nākotnes plāniem, tādēļ nolēmu studēt ko vispārīgu, kas nekādā gadījumā nākotni nesabojātu - fiziku.

Pirmais gads bija dramatiski grūts, jo biju beigus "parastu" vidusskolu jeb nebiju iepriekš apguvusi augstāko matemātiku, bet šim var izcīnīt cauri, pēdēja gadā biju uzkārpījusies līdz gandrīz stabilam 9 kursos. Stipendiju nesaņēmu, bet tiku kursa top 10, lai aizbrauktu uz Vāciju apmaiņā un tiku pie vidējās atzīmes virs 8, lai dotos Erasmus uz Zviedriju. Studeju visu laiku budžetā.

Šobrīd dzīve aizveda uz skolu, kur mācu fiziku, šim fizikas bakalaurs ir viennozīmīgi noderīgāks par skolotāju programmu.