Vērtējums

Par studijām

Augstākās izglītības iestāde

Latvijas Universitāte (LU)

Fakultāte

Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte

Studiju programma

Starptautiskā ekonomika un komercdiplomātija

Studiju periods

2012-2017

Atsauksme

Vispārīgi: Studēju pilna laika klātienē un veiksmīgi absolvēju, galvenokārt, lai izdarītu līdz galam to, kas ir iesākts.

Kursi: Programma pamatā veidota liekot uzsvaru uz starpdisciplinārām studijām, kuru ietvaros dažādi priekšmeti viens otru papildinātu. Un jāsaka, ka tā šajā programmā ir lielākā priekšrocība. Galvenais iemesls, kāpēc kādam vajadzētu izvēlēties tieši šo studiju programmu!

Tomēr ne pārāk laba studiju plānojuma dēļ daudzi kursi vairākkārt pārklājas. Rodas situācijas, kad viena teorijas daļa tiek, vārds vārdā, atkārtota vairākas reizes dažādos kursos. Un tā vietā lai tiktu sasniegts padziļināts ieskats, kas veidotu reālu izpratni par attiecīgo problēmu, vairākkārt viss tiek virspusēji pārskatīts.

Tāpat, kursi, kas ir savstarpēji papildinoši (pēc būtības), no pasniedzēju puses ir izplānoti tā, ka netiek veidota pilnīgi nekāda saikne. Protams, varētu teikt, ka studentiem pašiem ir jāapgūst papildu viela un jāprot to visu sasaistīt kopā. Piekrītu! Tomēr arī no pasniedzēju puses prasītos redzēt rūpīgāku pieeju tam, kā notiek mācību plānojums, lai kopumā dažādi kursi un tajos apgūstamai sasaistītos kopā veidojot padziļinātu izpratni par lielajiem jautājumiem (problēmām), kas ir programmas pamatā.

Nodarbību plānojums ir pieņemams, ja students nestrādā. Dažādu neizprotamu izmaiņu dēļ pielāgoties noteiktam grafikam var būt neiespējami.

Mācībspēki: Zinošākie pasniedzēji, kas bija izteikti kompetenti, kā arī reāli ieinteresēti nodot studentiem zināšanas un veidot interesi par dažādiem jautājumiem vairs nestrādā šajā fakultātē. Diemžēl!

Kopumā jau jāsaka, ka pasniedzēji, protams, ir zinoši un pēc iespējas arī darīs nepieciešamo, lai palīdzētu dažādās situācijas. Tas, cik ļoti pretimnākoši būs pasniedzēji jau ir individuāls jautājums. Tas attiecas gan uz konkrētiem pasniedzējiem, gan studenta attieksmi.

Tomēr mācībspēku vidū netrūkst arī tādi cilvēki, kuriem vajadzētu nopietni pārdomāt savu izvēlēto profesiju. Un ja nu īr vēlme turpināt iesākot darbu, tad piestrādāt pie jaunu zināšanu apguves un pielāgošanās mūsdienu realitātei.

Tas pats attiecināms uz laicīgu ierašanos uz lekcijām, darbu labošanu utt.

Lielākais mīnus šķiet ir tas, ka liela daļa pasniedzēju stingri turas pie reiz apgūtā, vecām darba metodēm un aizvēsturiskas uztveres par notiekošo.

Jāmin, ka lielā mērā viss ir atkarīgs no studenta, viņa nospraustajiem dzīves mērķiem un tā, kādas vēlmes ir izvirzītas attiecībā pret studijām.

Materiāli: Gandrīz viss pamatā nepieciešamais ir salīdzinoši brīvi pieejams jebkurā laikā. Lai paveiktu patiešām kvalitatīvu darbu ieteicams laicīgi apgūt sarežģīto mākslu atrast un iegūt visu sev nepieciešamo internetā/no svešiem cilvēkiem/dažādās apšaubāmās vietās/no vecākiem studentiem utt.

Par aktualitāti kopumā grūti runāt vispār skatoties uz informāciju, kas tiek izmantota studiju pamatā. Bet šo droši var attiecināt uz augstskolām visā Latvijā un ne tikai. Tāpēc var arī teikt, ka aptuveni vidējais līmenis tiek uzturēts.

Studiju nodrošinājums: Lielākā daļa telpu ar atsevišķiem izņēmumiem ļoti labā stāvoklī un aprīkotas ar nepieciešamo tehniku. Par nožēlu liela daļa pasniedzēju neprot un/vai nevēlas izmantot iespējas, ko sniedz mums visiem pieejamās tehnoloģijas.

Datori ir pieejami un dod iespēju izbaudīt sajūtas, kādas izjuta studenti, kas datorus izmantoja pirms 20 gadiem (ļoti svarīgi, jo māca pacietību un sapratni). Internets pieejams un jāsaka, ka kvalitatīvs.

Prasmes: Lielāks uzsvars, protams, tiek likts uz teorētisku zināšanu apguvi. Ar to nebūs nekādu problēmu līdz brīdim, kad iespējams kādu teoriju vēlēsies apšaubīt, par to uzdot jautājumus utt.

Iespējas: Erasmus iespējas ļoti plašas un no skolas puses liela pretimnākšana tiem, kas vēlas pēc iespējas vairāk laika pavadīt apmaiņas programmās. Lielai daļai studentu, cik zinu, tas ir ļoti svarīgi.

Uzlabojumi: Nozīmīgs uzlabojums ar ko vajadzētu sākt ir programmas nosaukuma maiņa!

Sajūtas: Lielā mērā programma pati par sevi bija aptuveni tāda, kā gaidīju. Lielāks pārsteigums noteikti bija par studiju vidi kopumā. Sākot ar studentiem, to attieksmi pret studijām, kā arī pasniedzēju darbs.

Ieteikums: Dari to, kas tiek teikts un ja prātā nāk labas idejas, gan teorētiska rakstura, gan praktiski īstenojamas, labāk paturi pie sevis. Par kaut ko grāmatās nerakstītu un viegli nepierādāmu runāt iesaku tikai ar pasniedzējiem, ar kuriem izveidojas patiešām labs kontakts un abpusēja sapratne.

Par autoru

(Seg)vārds

Viktors Torpēda

Par autoru