Vērtējums

Par studijām

Augstākās izglītības iestāde

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU)

Fakultāte

Komunikācijas

Studiju programma

Multimediju komunikācija

Studiju periods

2013-2016

Atsauksme

Tātad, studēju klātienē un izvēlējos tādēļ, ka bija doma virzīties žurnālistikas, mediju virzienā, un "Multimediju komunikācijas" programma piedāvāja gana plašu loku ar nākotnes iespējām. Absolvēju un ieguvu grādu komunikācijās, jo neesmu nekāds puskoku lēcējs un vēlos parasti pabeigt lietas, kuras iesāku.

Kursa programma, manuprāt, (pēc pabeigšanas vērojot kopskatu) nav labi pārdomāta un vēl atrodas tapšanas stadijā. Nevarētu teikt, ka kursi viens otru papildina un veidojas tādas "labi pārdomātas mācību piramīdas"sajūtas. Lekcijas pie dažādiem pasniedzējiem ir gana interesantas un saistošas, kurās ļoti būtu vēlējies iedziļināties vairāk, bet sanāca, ka "hops" un kurss jau cauri. Turpretim, kursi kā "statistika" velkas veselu gadu (neko sliktu nesakot par šo kursu, tikai šķita, ka nedaudz nepiemēroti izstrādāts mācību modelis). Bija vairāki kursi, kuru nepieciešamība šķita ļoti fiktīva , sak' "vajag ar kaut ko aizpildīt programmu, paņemam šito".  Taču vislielākais bēdu stāsts ir par nepieklājīgi slikti izstrādātajiem studiju grafikiem un to izsniegšanas laikiem. Kā var jaunā mēneša lekciju grafiku iesūtīt tikai tā pirmajos datumos?  Man bija vairāki kursa biedri, kuri tikai šī iemesla dēļ zaudēja savas darba vietas maiņas darbos, jo nav iespējams sastādīt strādājoša cilvēka maiņas, ja lekciju grafikā redzama vien balta lapa. Bieži vien radās sajūta, ka kurss vēl ir izmēģinājuma stadijā un pirmie studenti vairāk kalpoja "izmēģinājuma trusīša" lomai. Un pēdējais sāpju stāsts par grafikiem - bieži sanāk mēneši, kuros šķiet, ka knapi vispār esi daļa no RSU, jo lekcijas ir ļoti maz. Un tad pēkšņi ir brīži, kuros to ir pārpārēm, darbu ir ļoti daudz un nezini, kur likties. Protams, tā var būt arī visas LV izglītības sistēmas problēma, bet tādu manīju arī iekš RSU.

 

Lai arī vairākus priekšmetus māca nozarēs augsti vērtēti profesionāļi (D. Hanovs, A. Rožkalne, D. Rietuma), kuru  pieredze un skatījums jaunajiem zināt gribētājiem ir lielisks devums attīstībā, taču bija arī vairāki gadījumi, kuros pieredzes pilnie profesionāļi  bija  gana vāji un nepieredzējuši  profesora/pasniedzēja amatā (no izstrādātās programmas skatpunkta un saskarsmes ar studentiem).

 

Mācību materiāli bija gana mūsdienīgi un 90% no tie bija zinātniskā angļu valodā rakstīti, kas cilvēkiem ar sliktākām zināšanām valodā varēja sagādāt grūtības. Tie bija dažkārt labi, dažkārt sliktāk izvēlēti pēc kursa konteksta, bet tas jau ir uz katra paša pasniedzēja sirdsapziņas. Kā jau liela daļa studentu zina, RSU ir kopsavilkumu "Karaļskola" , tāpēc materiāli jālasa daudz un jāraksta atreferējumi visai bieži! Materiāli bija pieejami internetā, kursa e pastā un bija pašiem jāprintē tiem, kuri nav lielākie fani lasīšanai datorā.

Par studiju nodrošinājumu - tā kā (kā jau minēju iepriekš) kurss bija tapšanas stadijā, kad tajā mācījos, tad pateikt, ka bija iespējams iegūt visas, kārtīgai multimediju komunikāciju apgūšanai, nepieciešamās iekārtas (kameras, projektori utml.), viss nevaru. Tika solīta foto studijas iekārtošana un kameru aizņemšanās, taču neviens no maniem kursa biedriem ne reizi tā arī neguva prieku tās iegūt.

Ar ārpusskolas dzīvi man bija nedaudz skumja sajūta RSU. Pavisam pieļauju, ka tā varētu būt arī mana vaina, taču īpaši daudz iespējas pavadīt laiku ārpus kursiem, kā studentu grupai, saliedēšanās nolūkos, īsti nebija. Bija radio/mediju pulciņš (nezinu kā lai labāk izvēlās vārdus, tāpēc teikšu "pulciņš") par kuru dzirdēju ne pārāk labas atsauksmes un tad bija sporta iespējas, kuras mani sākotnēji ļoti iepriecināja, taču nevaru teikt, ka attiecīgo sporta veidu atbildīgie studenti bija draudzīgi un atvērti jaunatnācējiem, ko nespēju saprast vēl šodien. Varbūt tā ir čīkstēšana, taču vēlējos redzēt kaut nelielu iniciatīvu iekļaut kolektīvā jaunos studentus no šiem atbildīgajiem.
TAČU, ja izdodas atrast kopīgu valodu un esi ļoti labs attiecīgajā sporta veidā, varbūt izdodas , jo RSU piedāvā labas iespējas sportot par ko man prieks

Prasmes - RSU nodrošina teorētisko bāzi konkrētajos kursos. Ja ir vēlme pēc praktiskas darbības, dodies un meklē praksi (ko sameklēt ar ierakstu "RSU" savā CV ir visai viegli)! Man pietrūka reālas praktiskas darbības un tur varbūt nošāvu greizi ar skolas izvēli, taču tīri RSU komunikāciju fakultātes uzplaukumam iesaku atbildīgajām personām padomāt par studentu izglītošanu arī no kursa praktiskās puses.

Iespējas - ERASMUS ir un to vajag izmantot. Man neizdevās, jo tajā brīdī dzīvē šķita, ka jāpaliek Latvijā! BET, ja redziet iespēju- blieziet iekšā pieteikumu un skatieties plašākos apvāršņos! Par praksi - kā jau minēju, lielas problēmas to atrast nav. LTV, TV3 LNT, periodiskie izdevumi, reklāmas aģentūras u.c. tik uz priekšu. darba vietām studenti patīk un , no manas pieredzes sakot, RSU studentiem ir laba slava

Studiju vide -  tā kā esmu gana komunikabls, atrast lieliskus kursa biedrus man nebij grūti. Būtu gribējis, lai RSU piedāvā plašākas visa kursa ārpus aktivitātes,citādi visbiežākās kursa tikšanās ir "Alā" pie alus kausa,  bet tā varbūt ir mana čīkstēšana.

Sajūtas - visai divējādas. Vai dotos uz RSU, ja zinātu visu šo info?  Droši vien, ka nē, jo iestāšanas augstskolās Latvijas studentam ir steigas un stresa mirklis uzreiz pēc skolas. Es nezināju, ko vēlos un man vajadzēja kaut kur iestāties, citādi Tavs eksistences līmenis sabiedrības kastās ir ļoti zems. RSU ir laba līmeņa augstskola, to nevajag aizmirst. Labāku līmeni teorētiskās bāzes iegūšanā Latvijā Jums neatrast. Ja RSU pārdomātu šīs programmas struktūru un nedaudz vairāk censtos pie jauniešu sagatavošanas nākamajam līmenim dzīvē, tad būtu pavisam lieliski! Esmu lepns būt RSU absolvents, taču tas nenozīmē, ka esmu stāvā sajūsmā par to, kam izgāju cauri. Lai es būtu bijis sajūsmā RSU jātiek galā ar attiecīgo :

  1. Lekciju grafiku totālais haoss ;
    2. pasniedzējiem ,kuri savu darbu profesionālajā vidē dara labi, taču viņi nav pasniedzēji. Un ja arī varētu būt, izstrādātās kursa programmas nav pārdomātas ;
    3. studentu saliedēšanas pasākumiem, Ne tikai mediķiem, bet arī citu fakultāšu jauniešiem ;
    4. pārdomātu mācību programmu vispārināti runājot - izdomāt kam šie jaunieši tiek gatavoti, kādas prasmes tiek pilnveidotas. Kā arī pārtraukt šo studentu mocīšanas farsu. Ja jau RSU cenšas doties pēc globāliem standartiem tad tādas "martā neko nedarām un maijā mirstam" problēmas ir jāatmet (un pirms sniedzies pēc argumenta - "Vajag tad laikā rakstīt darbus". Sniedzies vien tālāk, jo es nekāds dīkdienis nebiju, pavisam vienkārši bija tukšie mēneši un pārpildītie un to man nesaprast).
    5. apdomāties par budžetu vietu palielināšanu vismaz cilvēcīgā līmenī, jo pēc tik maz budžeta vietām, cik tās bija pieejamas, tīri cilvēcīgi rokas nolaižas stiepties.

Šis tāds mans top5 ar problēmām, kurām saskāros.

Ieteikums : esiet gatavi rakstīt un to darīt daudz! Esiet atvērti un lasiet kursa epastus, lasiet visus flaijerus ar informāciju, centieties iegūt visu, ko vien var. Pēc iespējas ātrāk atrodiet prakses vietu, kur lielisko teorētisko bāzi varat pielietot dzīvē.

Par autoru

(Seg)vārds

SmuksPutniņš

Par autoru

Motivācija - lai arī nesakārtota, RSU ir  (manuprāt, un spriežot pēc citu draugu sūdzībām par citām augstskolām) top augstskola Latvijā. Ar ko gan ļoti lepoties nevajadzētu, zinot mūsu augstskolu atrašanos universitāšu topā kaut uz Eiropas fona.
Gaitas - strādāju ne savā nozarē, meklēju sevi un cenšos par to ļoti neiespringt, jo, kad tas notika iepriekš, pārāk labi tas nebeidzās.
Biju maksas students.