Vērtējums

Par studijām

Augstākās izglītības iestāde

Latvijas Universitāte (LU)

Fakultāte

Datorikas fakultāte

Studiju programma

Datorzinātnes

Studiju periods

2013-2017

Atsauksme

Kursi

Kursi datorikas fakultātē ir ļoti raibi, sākot no tiešām labiem, kas ieliek vajadzīgos pamatus darbam nozarē, līdz absolūti nekvalitatīviem filler kursiem.
Vairums labo kursu gan ir koncentrēti studiju pirmajā pusē - programmēšana, datu struktūras un algoritmi, datu bāzes, diskrētā matemātika u.c.

Ir daudzi tiešām katastrofāli slikti kursi - angļu valoda (galvenokārt absolūtās bezorganizētības dēļ), ekonomika (nekvalitatīvs vidusskolas atkārtojums),  "Internets un tīkla etiķete" (par ko pasniedzējs pats uzsver, ka šis priekšmets tur ir ķekša pēc),  datorsistēmu uzbūve (it kā nopietns priekšmets ar labu saturu, taču pasniegts pilnīgi ne pa tēmu), IT projektu pārvaldība (sausi, jāsaraksta liels formālu dokumentu apjoms, bez konteksta un jēgas).
Šie vēl ir pieciešami, taču fakultātes sliktākais priekšmets, uz kuru, diemžēl, arī fakultāte ļoti spiež, ir programminženierija. Priekšmets aizņem lielu daļu otrā kursa, taču pasniegts katastrofāli. Liels daudzums sausas informācijas, bez jebkāda konteksta, neveido nekādu izpratni. Lai arī to būtu nepieciešams pasniegt vēlākos kursos un kā izvēles priekšmetu (jo noteikti nav nepieciešams visiem), ielikts otrajā kursā, jo atzīts par nepieciešamu 1. līmeņa profesionālajai programmai. Varētu nosaukt par atslēgas priekšmetu, jo garā vājie šeit salūzt un sagrūst pēdējais optimisms par fakultāti.

 

Mācībspēki

Līdzīgi kā ar kursiem - ir labi, ir slikti. Atsevišķi pasniedzēji tiešām cenšas studentiem ko iemācīt, ir entuziasma pilni. Citi, acīmredzot, ir nostrādājuši pārāk ilgi un paši kļuvuši pārāk vienaldzīgi pret fakultātē notiekošo.

 

Materiāli

Pieejami lielā skaitā. Kā datorikas fakultātei pienākas, vismaz ar estudijām pasniedzēji strādāt māk, pieejami daudz resursi. Arī bibliotēka ir labi nodrošināta ar grāmatām un uz tām nav liela konkurence, jo vidējais DF students studiju laikā bibliotēkā, visticamāk, nemaz neieiet.

 

Studiju nodrošinājums

Telpas, datori un aprīkojums ir līmenī. Vienīgais problemātiskais laiks ir pirmā kursa sākums, kad cilvēki vēl nav atbiruši un auditorijās trūkst sēdvietas, bet šī problēma visai ātri atrisinās.

 

Ārpusstundu aktivitātes

LU līmenī ir pieejams daudz kas - sporta nodarbības, kori, tautas deju ansambļi utt. Fakultātes iekšienē gan tikpat kā nekas ievērības cienīgs nenotiek, neskaitot atsevišķus datorspēļu turnīrus vai galda spēļu vakarus. Fakultātes studentu pašpārvalde ir vāja - lielākoties apgrozās studenti, kas paši knapi velk studijas.

 

Prasmes

Darbam noderīgas prasmes iegūt var, taču studijām jāpieiet gudri un jāpaņem tas, kas tiešām ir vērtīgs, iemācoties atfiltrēt lieko. "Skolnieciskā" attieksme būt teicamniekam šeit ir šaušana sev pašam kājā, jo tad jāiegulda liels darbs bezjēdzīgos priekšmetos, kavējot nozarei nepieciešamo prasmju apguvi. Šādi, protams, var tikt pie 100eur stipendijas, ko DF dabūt ir salīdzinoši viegli, taču darba/atdeves attiecība noteikti runā par labu reālam darbam. Nozarē pieprasījums pēc speciālistiem ir liels, darbu un pieklājīgu naudu dabūt var ātri.

 

Iespējas

Prakse ir visiem obligāta 4. semestrī. Šis arī ir brīdis, kad vairums studentu sāk strādāt. Ir pieejamas arī apmaiņas programmas, taču tās DF ir ļoti nepopulāras, vismaz bakalaura studiju laikā. Minējums, ka pie vainas ir tieši darbs, ko studenti nevēlas pamest studiju dēļ.

 

Studiju vide

Plašā studentu nodarbinātība un fakultātes zemās prasības atšķir DF no daudzām citām fakultātēm. Ja citur studenti piestrādā paralēli mācībām, DF studenti negribīgi piestudē paralēli ikdienas darbam. Attieksmes nav. Cilvēki atskrien no darba noklausīties lekciju, kas īsti neinteresē, lai pēctam dotos atpakaļ uz darbu. Citi studē neoficiālā neklātienē, strādājot pilnu slodzi un parādoties tikai uz eksāmeniem, taču fakultāte to pieļauj, nav problēmu. Cilvēki ir neienteresēti, lekciju laikā lielākoties blenž datoros, saturam uzmanību īpaši nepievērš, rezultātā pasniedzēji komunicē ar dažiem cilvēkiem no visa lielā kursa. Arī akadēmiskais godīgums ir briesmīgā līmenī, špiko un noraksta visur un visu, jo vairums reāli mācīties negrib, galvenais ir tikt cauri.

 

Uzlabojumi

Būtu iespējami daudz un dažādi. Manuprāt, datorzinātnēs vienkārši būtu nepieciešama "elites" skola/programma, līdzīgi kā ekonomikai SSE, ar augstām prasībām un mazāk cilvēkiem.

Cilvēku apjoms (1. kursā sāk 260 cilvēki!!!) ir neadekvāts. No šiem iznāk pārdesmit jēdzīgu speciālistu, pārējie ir masa, kas grauj fakultātes līmeni. Protams, fakultātei tas ir finansiāli izdevīgi, tāpēc arī prasības ir pieskaņotas vidējam iekšēji mirušajam studentam.

Uzlabojumi - samazināt kursu līdz, piemēram, 50 cilvēkiem, 2x pacelt prasības, neuzspiest nišas priekšmetus.

 

Sajūtas

Zināju, ka programma neskaitās ļoti kvalitatīva. Studiju procesā uzzināju tikai detaļas, kā kvalitātes trūkums izpaužas, tā kā reālu pārsteigumu nebija. Kā jau minēju - iespringt nav vērts, jāiemācās paņemt to, kas vērtīgs.

 

Ieteikums

Ja svarīgi ir gūt praktiskas iemaņas darbam nozarē un nav īpašu alternatīvu studēt kur citur - studējiet divgadīgo 1. līmeņa profesionālo programmu. Iedod vajadzīgos pamatus, ir arī prakse, ar ko lielākā daļa studentu arī sāk profesionālo karjeru un no tā brīža arī strādā. Pabeidzot divgadīgo programmu, ja rodas vēlme, var arī turpināt studēt bakalaura programmu.

Protams, ir iespējams iegūt labas zināšanas arī šeit, jo daudzi pasniedzēji ir augsta līmeņa un priecājas, ja kāds students beidzot ir ieinteresēts, taču, ja ir vēlme primāri iegūt labu izglītību datorzinātnēs, iesaku tomēr studijas ārzemēs.

Par autoru

(Seg)vārds

Anonīms

Par autoru

Studēju budžetā, vidēja atzīme virs astoņi, priekš fakultātes standartiem salīdzinoši centīgs.