Vērtējums

Par studijām

Augstākās izglītības iestāde

Latvijas Universitāte (LU)

Fakultāte

Fizikas un Matemātikas faklutāte

Studiju programma

Fizika

Studiju periods

2012-2015

Atsauksme

- Vispārīgi: Studēju klātienē, netiecos gluži pēc sarkanā diploma, bet rezultāti bija labi. Varēja būt labāk, bet paralēli studijām strādāju, tādēļ nereti nācās upurēt dažas lekcijas darba vajadzībām.
- Kursi: Kopumā kursi bija vērtīgi - kā gaidīju mans matemātiskais aparāts tika attīstīts, loģiskā domāšana pilnveidota, un izpratne par Visumu, un kā tas strādā, bagātināta. Tomēr, neskatoties uz to, bija sava daļa kursu, kur es aizgāju varbūt uz 3 lekcijām semestrī un galā saņēmu 7 vai pat 8. Nešķita gluži pelnīti vai adekvāti.
- Mācībspēki: Tīri no mācīšanas viedokļa par lielāko daļu mācībspēku nevaru sūdzēties. Tiešām labi pasniedzēji, ja ir vēlme mācīties. Par ko varētu nenormāli sūdzēties, tas ir zemais prasību līmenis un vājprātīgā acu pievērsana uz špikošanu un 'sarunāšanas' iespējām. Uz akadēmisko godīgumu LU FMF tiešām ir nospļauties...
- Materiāli: Personiski neatceros to, ka materiāli būtu bijuši problēma (atceros šādu viedokli gan no kursa biedriem). Kaut gan daļu kursu, kas vairāk interesēja, mācījos papildus no materiāliem internetā, nevis pasniedzēja dotajiem. Tā kā man nekad nav bijušas problēmas mācēt atrast to, ko vajag, šeit man ir grūti spriest. Noteikti noder labas angļu valodas zināšanas - tad visu var atrast un iemācīties.
- Studiju nodrošinājums: Priekš Latvijas gan telpas gan viss pārējais bija OK.
- Ārpusstudiju aktivitātes: Šeit man nav viedokļa, jo ar ārpusstudiju aktivitātēm nodarbojos nesaistīti ar LU.
- Prasmes: The physics is theoretical, but the fun is real.

Vai noder profesionālajā dzīvē, ikdienā? Šķiet, ka šī ir īstā vieta, kur izteikties par vislielāko sāpi saistībā ar šīm studijām. Pēc LU Fizmatiem es turpināju maģistra studijas fizikā citur Eiropā, vienā no pasaules top 50 fizikas programmām. Un ar nožēlu jāatzīst, ka LU FMF Fizikas bakalaurs mani nesagatavoja šim maģistram. Agri studiju sākumā es sapratu ka manas zināšanas ir nesalīdzināmi zemākas kā maniem kursa biedriem. Pirmos 4 studiju mēnešus es pavadīju mācoties ap 10h dienā, lai tikai tiktu līdz pielīdzināmam līmenim saviem studiju biedriem. Tapēc, jebkuram, kurš apcer domu  agrāk vai vēlāk doties turpināt studijas ārpus Latvijas es silti iesaku - dariet to pēc iespējas ātrāk. Jo pierodot pie zemajām LU prasībām, pēc tam pārslēgties uz citu līmeni ir ļoti grūti.
- Iespējas: Izmantoju iespēju doties Erasmus programmā uz Parīzi. Lieliska iespēja, fantastiska universitāte, kas man atvēra acis uz Eiropu un lika saprast, cik jaudīgu izglītību ir iespējams iegūt cituviet.
- Studiju vide: Jau izteicos iepriekš - LU FMF Fizikas programmā akadēmiskais godīgums ir zem jebkuras kritikas. Špikošana eksāmenos ir norma un izčīkstēt no septītnieka astotnieku ar pietiekamu neatlaidību mutiskajā eksāmenā var jebkurš, kam netrūkst kauna. Sākumā centos būt pats par sevi un neskatīties, kā citi pret šīm lietām attiecas, bet otrā kursa beigās uz pāris priekšmetiem, kurus paņēmu tikai kredītpunktu pēc, sapratu, ka nebūšu vienīgais muļķis un pakļāvos šai negodīgajai masu kustībai. Prasības ir pārāk zemas un pasniedzēju vienaldzība pret akadēmisko godīgumu liek izjust ļoti lielu sarūgtinājumu pret LU.
- Uzlabojumi: Viennozīmīgi jāsāk ar stingrākām prasībām pret akadēmisko godīgumu. Ja esi pieķerts špikojot, tava atzīme nevar būt nekas cits, kā 1. Eksāmenu un kontroldarbu laikā nav pieļaujams tas, ka pasniedzējs uz vairākām minūtēm atstāj telpu. Ja pasniedzējs saka, ka tev eksāmenā ir 7, nekādai čīkstēšanai nevajadzēdu mainīt viņa viedokli. Ja darbs nav nodots laikā, un tam nav normāla attaisnojuma, šo darbu nevar vērtēt tā pat kā tos, kas ir nodoti laikā. Ja kāds no LU mācībspēka jebkad izlasīs šo atsauksmi, es Jūs sirsnīgi lūdzu - ja Jums šķiet, ka panākat pretim studentam, ieliekot augstāku atzīmi nekā tas pelnījis, pieverot acis uz kādu nokavētu termiņu vai pat špikošanu - NEDARIET TĀ! Ilgtermiņā tas studentam nodara daudz vairāk ļauna, jo citur pasaulē šāda rīcība nav pieļaujama, bet pārslēgties uz spēcīgu akadēmisku mugurkaulu pēc LU visatļautības ir ļoti grūti.
- Sajūtas: Atskaitot akadēmisko godīgumu, programma bija vienā līmenī ar to, ko no tās sagaidīju. Tomēr, ja vēlreiz būtu iespēja atgriezties pirms studiju periodā, es censtos uzreiz bakalaurā doties studēt ārpus Latvijas.
- Ieteikums: LU Fizmatos ir iespējams iegūt labu izglītību, un, salīdzinot ar citu fakultāšu studentu stāstiem, mums gāja relatīvi izaicinoši. Tomēr caur šiem 3 gadiem ir ļoti viegli iekrist nekā nedarīšanas un vieglas izbraukšanas slazdā. Mans ieteikums - ja tu tiešām vēlies iegūt spēcīgas matemātiskās un fizikālās zināšanas un izpratni par šo brīnišķīgo Visumu, kurā dzīvojam, esi godprātīgs pats par sevi, atsakies špikot eksāmenos un kontroldarbos (neskatoties uz to, kas notiek apkārt tev), pildi laicīgi mājasdarbus un nododamos darbus un, ja no fizikas tev ir lietas, kas patiešām interesē - mācies papildus. Nesagaidi, ka universitāte ieliks visu tev kā ar karoti mutē. Pasniedzēji ir tiešām atsaucīgi un, ja tu jautāsi pēc padziļinātas izpratnes, viņi būs priecīgi tev palīdzēt, bet iniciatīvai ir jānāk no tevis paša/as.

Par autoru

(Seg)vārds

Robert Oppenheimer

Par autoru

Iestājos LU Fiziķos, jo nebiju īsti izdomājis, ko vēlos darīt. Vidusskolā eksaktās zinātnes diezgan labi padevās, un nospriedu, ka šajā programmā mācoties trīs gadus uzturēšu savas smadzenes tonusā, kamēr izdomāšu, ko gribu darīt ar savu dzīvi.

Pēc beigšanas devos uz Rietumeiropu studēt maģistra studiju programmā, kas apvieno divus grādus - Fiziku un Biznesu. Studiju laikā lēnām no fizikas interese diezgan ātri pārslēdzās uz datorzinātni un šobrīd strādāju uzņēmumā, kas nodarbojas ar mākslīgā intelekta risinājumiem.

Biju budžeta students bez stipendijas. Es neteiktu, ka biju izteikti centīgs tieši studijās. Tam par iemeslu gan nebija tik ļoti slinkums, kā darbs SAF Tehnikā, sports, darbošanās studentu koorporācijā un mēģinājumi realizēt pāris biznesa idejas (kas ļoti izgāzās, bet nenoliedzami paņēma labu daļu laika). Vidējā atzīme svārstījās ap 8.